vrijdag 2 september 2016

★ Back after summerbreak. Annabel's new girlsroom #1. Her new housebed.





Zoals beloofd op Instagram waar ik de eerste foto al deelde, meer over Annabel haar meisjeskamer. We laten de babykamer fase achter ons, hebben heel eventjes de peuterkamer fase gehad (heb je niet gezien, heb ik niks van gedeeld, was waardeloos) en gaan nu door naar de kleuterkamer fase. Stiekem vind ik dit de allerleukste kinderkamers om in te richten, die van de heerlijke kleutertijd. Alles kan nog wel wat klein blijven (stoeltjes, keukentje), het mag best zoet en zacht, niet al te serieus en we houden lekker geen rekening met functioneel of praktisch, dat komt later allemaal wel.



Haar nieuwe kamer, althans, de tussenstand. Eigenlijk zijn we al een stap verder, het is alweer anders dan op deze foto's, toch deel ik het nog even. Ik heb tenslotte niet voor niets de foto's gemaakt en bewerkt, dus ik zal ze laten zien ook. Het vogeltjesbehang plakten we net voor de verhuizing op de muur, snel gekozen uit talloze prachtige behangetjes waar ik allemaal wel een kamer voor had kunnen bedenken maar ik heb nu eenmaal maar drie slaapkamers (eigenlijk vier maar wij gebruiken de grote slaapkamer beneden als werkkamer/ studioruimte/ knutselkamer/ strijkkamer/ laat-hier-vooral-al-je-vieze-was-maar-op-de-grond-liggen- en zet-hier-de-zooi-maar-even-neer-kamer), dus ik moest kiezen. Ben ik helemaal niet goed in, kiezen, en eigenlijk wilde ik roze maar ik heb natuurlijk een dochter die roze geen mooie kleur vind (dat bedenk je toch niet?) dus liet ik me beïnvloeden door onze omgeving (vogeltjes, natuur) en Annabel haar voorkeur voor blauw en groen, als het maar geen roze is. Gelukkig heb ik in de rest van het huis meer dan genoeg roze wanden, jammer voor haar, lekker puh voor mij.









De flink groot uitgevallen Takkie (grote zwarte pluchen hond) koop je uiteraard bij Hema. Voor een ieder die mijn blog vanuit een ander deel van de wereld leest en vertaald, Takkie is het hondje van Jip en Janneke. Hier in Nederland is er bijna geen kind te vinden die niet uit dit boek is voorgelezen. Behalve dan een kind van ons, Annabel. Zij kreeg Takkie van Sinterklaas omdat ik vroeger wél werd voorgelezen uit dit boek, een van Annie MG Schmidt haar pareltjes. Bella vindt Takkie overigens geweldig, zelfs zo geweldig dat zij deze enorme lobbes overal mee naartoe sleept, zij heeft ook nog een kleine Takkie maar waarom makkelijk doen als het moeilijk kan. 

Het vogeltjes behang is van Thibaut en heet Augustine Blue. Ik bestelde het hier, hou er rekening mee dat een rol van dit behang net iets smaller is dan de gangbare maat, je zou je er op kunnen verrekenen en dat is zonde. Het is papier behang, je moet dus op de ouderwetse manier behangen, je smeert de banen in en laat het vijf minuten inwerken voor je het op de muur plakt. Wij sleurden de behangtafel uit onze overvolle garage en vonden het ook wel weer nostalgisch om op deze manier te behangen. De muur op de foto's was twee jaar geleden al gedaan, in de zomervakantie hebben we nog twee muren in haar kamer behangen, ook de roze muur rechts naast haar bed. Er zijn mensen die hier niet twee jaar over doen, zij behangen direct alle wanden. Ik weet ook niet waarom wij niet van die mensen zijn. Het witte dekbedovertrek met roze kruisjes, Cross, is van Bibelotte. Toch nog wat roze, gedoseerd, omdat het zo mooi past bij het behang en ik het nu eenmaal niet kan laten toch iets van mijn lievelingskleur toe te voegen. Druk ik er gewoon door, ik ben verdorie ook degene die staat te verven en behangen. 









Dino's, auto's en geen roze. Zij slaapt met in haar armen de plastic T-Rex, daar knuffelt ze ook echt mee. Hij is lief, zegt ze. Ze zal raar opkijken als ze ooit Jurassic Park ziet. En Nijntje, wie kent Nijntje (Miffy) niet, een cadeautje van iemand die dacht dat alle meisje vast wel van roze houden. Verder liggen er nog talloze gekleurde knuffels die ik steeds probeer te verstoppen en zij steeds weer mee in bed sleept. Het zijn er zoveel dat ze al twee keer uit bed is gevallen, omdat de knuffels naast haar zoveel ruimte in beslag namen. Gelukkig is het een laag bed. En komt papa direct als ik hem wakker heb gemaakt nadat ik haar heb horen roepen. Ze roept om papa, anders bleef ik natuurlijk niet in bed liggen, haha. Wij stoppen haar goed in, duwen haar dekbed strak vast onder het matras, u hoeft daarover niet te mailen, zij weet zich gewoon prima los te maken en dan glipt ze er nog weleens langs. Niks aan de hand, geen zwaar letsel, alleen even de schrik van waar ben ik. Meer niet. Wel plat op de grond, dat wel.






Een kleine sneak peek, wat we hebben gedaan. Hierboven de kleur die ik koos voor bij het behang, hieronder de vintage rattan peacock stoel en een stukje van de wand waar ik wat resten behang gebruikte. Op Facebook en Instagram deelde ik al een andere foto van deze hoek van haar kamer. Toch wel een van de meest leuke aankopen van afgelopen tijd, ik vind de normale peacock chairs super leuk maar deze vind ik echt fantastisch! Zij zette er natuurlijk direct haar lelijke Dino in, gelukkig kon ik het voor elkaar krijgen dat Dino snel weer in haar bed lag en er een heel mooi zacht konijn exemplaar voor in de plaats kwam. Daarover meer in het eerstvolgende blogbericht over haar kamer. Zou ik bijna vergeten iets te zeggen over haar bed, eigenlijk het onderwerp van deze blogpost (ik dwaal ook helemaal niet af). Haar bed stond pagina groot in VT Wonen, hier gekocht. Zij zag het en was verkocht, net als Anne-Roel, hij moest namelijk een soortgelijk bed maken als hij maakte voor Pepijn. Wat ik nog moet delen op de blog, hou je ook nog tegoed. Tot snel, ik ga even bijkomen van de eerste week basisschool voor Pepijn én Annabel. Elke dag. En drie keer in de week sporten, voor mezelf. Rare week. 










4 opmerkingen:

  1. Super Suus! blij dat je weer terug bent. Zoals altijd geniet ik van jouw woon ideeën, je styling, eigen smaak en mooie foto's ♡

    Fijn weekend!

    Stephanie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaah, lief, Steef! Dank je!
      Jij ook een heel fijn weekend, geniet er van, liefs!

      Verwijderen
  2. Hi Suus, helemaal gezellig dat je weer terug bent in blogland, want ik miste je lieve& gezellige verhalen :) !!!!
    Lieve groet en een gezellig weekend,
    Stella

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Fijn om te lezen, wat lief!
      Ik ga mijn best weer doen, hebben heel veel geverfd en behangen deze zomer dus als het goed is kan ik straks lekker wat nieuwe foto's maken om te delen op de blog. Liefs!

      Verwijderen

Love to hear from you!